Recenzie: Red Sparrow

Cand Adriana Stanciu, de la Ranevents, imi face bucuria de a-mi trimite cate o invitatie la film accesez imediat trailer-ul atasat sa vad despre ce film este vorba. Asta am facut si in cazul filmului Red Sparrow, care nu mi-a dat niciun indiciu din trailer ca o sa fiu atat de marcata dupa vizionare. Am vazut eu o secventa, ce mi-a dat putin de banuit, dar am zis ca pentru Jennifer Lawrence chiar trebuie sa vad filmul, pentru ca e o actrita prea completa sa nu joace intr-un film bun.

Povestea:

Dominika Egorova poate fi orice. O fiica devotata determinata sa isi apere mama cu orice pret. Prim balerina a carei ferocitate a impins-o la limita absoluta. O maestră a seductiei și manipularii. Atunci cand cariera acesteia se termina brusc, Dominika si mama ei se confrunta cu un viitor sumbru si nesigur. Din acest motiv se trezeste in situatia de a fi manipulata pentru a deveni noul recrut al scolii Sparrow, o scoala de servicii de informatii secrete care isi antreneaza tinerii exceptionali in a-si folosi corpul si mintea pe post de arma. Dupa ce indura antrenamentul pervers si sadic, ea devine cea mai periculoasa Vrabie pe care aceasta scoala a creat-o vreodata. Dominika trebuie sa se obișnuiasca cu noua ei identitate in care detine puterea si autocontrolul, pentru propria ei viata si a celorlalti de care ii pasa în fata riscului, inclusiv a agentului american CIA care incearca sa o convinga ca este singura persoana in care poate sa aiba incredere.”

Impresii dupa vizionare:

• Red Sparrow este un film autentic de spionaj, ce reda perfect viata de zi cu zi a unui agent secret.
  • Avem parte de un film extrem de violent si sangeros ce contine inclusiv scene de tortura si viol. Intr-adevar redate perfect si incredibil de real incat unele te pot marca.
  • Personajul interpretat de Jennifer Lawrence, transmite incredibil de bine si nu cred ca ar fi existat o actrita mai potrivita pentru acest rol. Rece dar in acelasi timp si atragatoare, reuseste sa te poarte pana la final prin atatea stari si actiuni sub forma de labirint, nestiind la ce final sa te astepti. O actrita, desi destul de tanara, de doar 27 de ani, da dovada de o maturitate mult peste ceea ce am vazut in filmul Hunger Games. De aceasta data apare nud si desi a declarat ca nu i-a fost deloc usor sa se dezbrace in fata camerelor de luat vederi si a colegilor de platou, a facut-o ca o adevarata profesionista. A povestit intr-un interviu ce l-am citit recent, ca a avut nevoie si de pregatire psihologica pe langa sustinerea actorilor alaturi de care a aparut in aceasta ipostaza.
  • Desi e un film lung de 143 de minute, desi a avut multe cadre in care eu mi-am pus mana la ochi ( asa sunt eu mai sensibila :)) ), te tine atent si nemiscat in scaun pana la final.
  • Joel Edgerton a fost partenerul perfect pentru Jennifer Lawrence. Nu e el barbatul fatal, dar rolul de spion il face sa fie. Inclusiv scenele de apropiere dintre el si Jennifer sunt foarte cute. Nu stiu daca mi-as fi dorit sa o vad cu altcineva.
  • Mi-ar fi placut poate un altfel de final, nu vreau sa detaliez pentru ca vreau sa fii la fel de surprins ca mine de sfarsitul filmului.

Recomandari:

• Iti recomand neaparat sa vezi filmul la IMAX, pentru ca ti-am mai spus si iti repet, niciun film nu se compara cu cel vazut pe ecranul IMAX, cu o inaltime echivalenta a 7 elefanti, care desi e plat, e usor curbat si se extinde dincolo de posibilitatea vederii periferice. Pe orice scaun din sala te-ai afla vezi complet ecranul, trust me!
  • Iti recomand sa vezi filmul doar daca ai peste 15 ani si daca ai vazut in viata ta cel putin un film sangeros sau daca pur si simplu esti o fire tare.
  • Budapesta surprinsa in imagini pe parcursul filmului, intregeste calitatea lui. O sa iti placa ce vezi ;).
  • Daca vrei un film bun, atunci categoric Red Sparrow este alegerea perfecta. E altceva.