Umbra lui Athos: Insula Skiathos

Inainte sa citesti da play pentru a intra mai bine in atmosfera celor povestite de mine mai jos :D.

Povesteam in jurnalul de vacanta ca am vizitat un colt de Rai din inima Marii Egee si anume Insula Skiathos. Ii spun asa pentru ca se zice ca este un taram binecuvantat de zei, datorita frumusetii nemarginite a insulei, neputand fi asa datorita mainii unui om. Grecia e superba si nu ma pot opri din a o promova cat pot si cat ma mai suporti tu pentru care inca am acest blog. Imi iubesc tara si stiu cate frumuseti si peisaje superbe sunt si la noi, dar simt ca in alta viata am locuit in frumoasa Grecie. Chiar daca vazusem Skiathos cu multi ani in urma, mi-a fost dor sa o revad si as face asta ori de cate ori as avea ocazia. M-a surprins la fel de mult ca si prima oara si ma bucuram sa imi vad sotul la fel de uimit de frumusetea insulei la fel cum eram si eu.

Fiind cazati in Paralia Katerini, noi am optat pentru o excursie ce includea transportul cu microbusul pana in port si croaziera pe mare pana pe insula. Am dat 70 de euro si nu stiu daca e mult sau putin, dar nu imi pare rau de acesti bani deloc. Chiar daca drumul a fost lung, 3 ore cu microbusul si 2 ore jumatate cu vaporul, plus trezirea la 4:30 dimineata, nu a mai contat cand am pasit in Coltul de Rai al Greciei.

Croaziera pana in Insula Skiathos

Am calatorit cu Elisabet Cruises si cu faimosul si mult iubitul de catre turisti, Kostas Dimitriou. Il cunosteam deja si stiam ce avea sa ma astepte pe vapor si ca nu voi apuca sa ma plictisesc in cele 2 ore jumate. Intregul drum a fost o continua petrecere cu romani, sarbi si greci. Am fost invatati sa dansam dansuri grecesti, am baut Metaxa, am ascultat piese foarte cunoscute romanesti, am intins o hora cu totii de ne calcam in picioare si am ras si am fotografiat delfinii care au facut deliciul calatoriei. Ca si bonus ni s-a oferit o bataie cu baloane umplute cu apa cu calatorii unui vapor ce facea aceeasi calatorie ca si noi.

Lumea se distra indiferent de varsta si era atmosfera aia de la nuntile foarte reusite. Putini cred ca au realizat cum a trecut timpul.

Capitanul Kostas e un om foarte sociabil si iubeste turistii, tocmai de aceea a acceptat sa primeasca pe toata lumea in cabina lui si sa faca c nuu fiecare in parte o fotografie. Trebuie sa recunosc ca as fi facut si eu o poza, dar nu as fi stat la coada imensa ce s-a format.

Iubesc plimbarile cu vaporul…
Pai cum sa nu beau eu Metaxa? :))
Felicitari pentru cea mai faina atmosfera! Sa zicem ca am retinut cativa pasi :))
Oare daca saream, sarea si Flavius? :)) (Titanic)

La pas prin Skiathos

Dupa ce vaporul a ajuns in port, ghizii urmau sa isi ia turistii si sa mearga sa viziteze impreuna principalele obiective. Nu imi place deloc ideea asta mai ales pentru ca se creaza o mare imbulzeala la poze si in plus te simti mai liber vizitand singur. Asa ca am aflat ora de intoarcere si am plecat sa exploram frumoasa insula greceasca. Nu iti pot explica cam cat de cald putea fi, am aflat ulterior ca la soare s-au inregistrat 50 de grade. Era ora 12 cand soarele era mai puternic. In alte conditii era momentul in care ne refugiam in camera de hotel la clima, dar acum aveam cateva ore pentru a vizita si a vedea cat de mult putem din oras.

Prima vizita am facut-o la Manastirea Sf. Nicolau si Turnul cu Ceas, unde panorama era superba. Legenda spune ca acest ceas nu s-a stricat niciodata. Ai de urcat destule scari printre casutele albe cu usi albastre si florile alea roz superbe de la ei. Dar ce mai conteaza cand ajungi in varf si vezi ca a meritat atata transpiratie?! In plus sunt sigura ca te vor fascina casele lor si stradutele inguste, e cred ca cea mai relaxanta si plina de energie pozitiva, plimbarea pana sus. Ajuns in varf te ia nebunia aia sa fotografiezi incontinuu, parca ai vrea sa iei imaginea aia pe retina cumva sa o vezi ori de cate ori iti doresti. Intr-adevar pozele redau frumusetea locului, dar adevarata frumusete o simti acolo.

That view…
Someday i’ll have a little house here…
Mai conteaza vantul?
Si unul din sutele de selfie-uri :))
M-as putea obisnui sa ma plimb pe aici…
Those colours :X
Vreau o poarta albastra la casa mea!
Si usa si geam albastru :))
Si vreau flori albastre peste tot :))
Dream place

Am plecat de acolo spre Peninsula Bourtzi. Acoperita de pini, cactusi si aloe vera este legata de insula printr-un pod care desparte in doua golful. Micuta peninsula ascunde ruinele vechii fortarete construite de fratii Gkyzi. In drum spre peninsula poti admira si Monumentul Marinarului Necunoscut. Aici gasesti si o taverna cu o priveliste superba, unde de obicei este foarte plin. Am poposit pe una din bancutele rasfirate pe pensinsula sa privim vapoarele si albastrul superb al apei. As fi putut sta acolo ore in sir fara sa spun nimic, doar sa privesc.

Poza asta era in caz ca nu imi placeau anterioarele 100 :))
Cum, cum sa existe asa frumusete de insula? :X
Poza asta mi-o fac tapet in dormitor :))
Ma uitam dupa…dupa nimic, batea rau vantul din fata :))
Cand incepi sa fotografiezi acelasi loc de 10 ori e grav deja
Vreau sa am acest view de pe terasa casei mele
Ganditorul din Skiathos :))
Florile alea roz…
Voiam banca asta acasa cu fundalul din spate, mi-ar fi iesit sedinte foto geniale pe viitor
Si inca o poza inainte sa urc pe vapor

Pentru suveniruri te poti plimba pe vestita strada Papadiamantis, cel mai cautat loc de plimbare al orasului. Preturile nu sunt unele foarte accesibile, iar suvenirurile si bijuteriile iti vor atrage privirea cu siguranta.

La pranz am ales sa mancam la terasa El Greco, sugerata de ghidul nostru. A fost o alegere excelenta si am mancat cea mai buna pizza din viata mea. Am mancat si pizza in Italia si nici macar aia nu o intrece pe aceasta. Eu mi-am ales pizza salami, iar Flavius o pizza greceasca. Mozzarella ti se topea in gura, blatul crocant, waiii salivez si acum cand iti povestesc :)). Sa iti treci pe lista de “to do” daca ajungi in Skiathos.

Skiathos este o insula mica, masurand 12 km lungime si 4 km latime, dar prin imbinarea perfecta intre munte si mare, reuseste sa atraga foarte multi turisti. Dispune de un numar impresionant de plaje, 69. Nu doar aceasta insula, dar cat am vizitat eu din Grecia, ma face sa spun ca e o tara pentru romantici.

Sa ne imbarcam…

Plaja Koukonaries

Din Skiathos Town am plecat cu vaporul la renumita plaja Koukonaries. Este supradenumita “Nisipul Auriu” datorita nisipului foarte fin, care sub razele soarelui are culoare aurie. Frumusetea acestui loc nu este data doar de plaja, dar si de albastrul intens si de limpezimea apei, cat si de mireasma padurii de pin ce inconjoara plaja. Plaja este in top 10 cele mai frumoase din Europa. Era destul de aglomerata cand am fost noi si am inteles ca asa e in majoritatea timpului. Dupa ce am fost la Navagio anul trecut nu am fost atat de fascinata de apa lipede si albastra de aici dar, intr-adevar merita vazuta.

Frumos, frumos dar Navagio e Navagio

Daca inca nu ai plecat in concediu si nu ai idee unde sa mergi, recomand cu tot dragul Insula Skiathos. Daca totusi nu ai posibilitatea sau concediul e gata deja, aseaza-te confortabil in pat, bea o limonada si uita-te la filmul “Mamma Mia”. Filmarile au avut loc si in aceste locuri superbe despre care ti-am povestit azi si este un musical de exceptie. Pe langa piesele savuroase ale formatiei Abba, peisajele din frumoasa Grecie sunt de vis. Si daca tot nu te-am convins atunci poate ca o sa reusesc spunandu-ti ca Skiathos era Insula preferata a Printesei Diana.

Photo credit: Gherghiceanu Flavius

“Don’t listen to what they say. Go see.”